WARSZAWA 223 K

W latach 70-tych na naszym podwórku od czasu do czasu pojawiał się znajomy Warszawą Kombi po brzegi wyładowaną workami z odpadami po produkcji paluszków i innych wyrobów tzw. cukierniczych. Te frykasy konsumowały potem mlaskając i chrumkając nasze „blondynki” w chlewni. Mnie ciekawiła składana kanapa, jak i schowek na koło zapasowe. Ciekawostką w tym egzemplarzu były przednie błotniki z tworzywa sztucznego. Tyle wtedy zapamiętałem.

Kilka lat temu pojawiła się możliwość kupna Warszawy Kombi w stanie do gruntownego remontu. Samochód został poddany renowacji z dbałością o najdrobniejsze szczegóły. Niestety póki co bez relingów bagażnika. Cierpliwość w tym przypadku była najistotniejsza, gdyż z różnych powodów restauracja Warszawy mocno przeciągnęła się w czasie. Niemniej nastąpił w końcu moment, kiedy ten model zamknął moją kolekcję Warszaw po prawie 20-letnim ich gromadzeniu.

 W 1965 roku podczas MTP po raz pierwszy został zaprezentowany model 5-drzwiowego kombi. W stosunku do wersji sedan przedłużono dach, a nad błotnikami tylnymi zamontowano przeszklenie części bagażowej. Wersję tą wyposażona dodatkowo w bagażnik dachowy o ładowności 40 kg oraz wzmocnione zawieszenie i szersze ogumienie. Zastosowanie składanej kanapy pozwalało na powiększenie przestrzeni użytkowej. Tylna klapa była dwuczęściowa. Górna część umożliwia dostęp do bagażnika, dolna do zestawu narzędzi i koła zapasowego.

 

DANE TECHNICZNE:

- rok produkcji 1971

- silnik 4-cylindrowy górnozaworowy, czterosuwowy

- moc 70KM

- pojemność skokowa silnika 2120 cm3

- skrzynia 3-biegowa synchronizowana na 2 i 3 biegu

- napęd na tylną oś