DEUTZ F1L612

Lekka konstrukcja, chłodzony powietrzem silnik, długi tunel łączący sprzęgło z tylnym mostem, potem dopiero skrzynia biegów, w dodatku z rewersem. Wprawdzie mechanicznym, ale w 1953 roku i to w tak małym ciągniku! Już wtedy stosowano oś przednią resorowaną; jest to resor centralny ustawiony w osi symetrii ciągnika, podparty na dwóch przegubach kulistych, do niego poprzecznie jest przykręcona oś przednia. Hamulce bębnowe znajdują się w piastach tylnych kół. Siedzenie kierowcy można przestawić na drugą stronę koła kierownicy i w ten sposób poruszać sie sprawnie również do tyłu.

Ciągnik został znaleziony na niemieckiej stronie internetowej. Tak naprawdę nie znaliśmy jego wszystkich technicznych możliwości. Urzekł nas swoją sylwetką. Poza tym był kompletny i na chodzie. Sprzedawca, jak się okazało uprzejmy i rzetelny. Właścicielowi zależało na tym, żeby znalazł się on w rękach kolekcjonera. Pierwotnie nie planował sprzedaży za granicę, ale zmienił zdanie, kiedy upewnił się, komu powierzy swój ciągnik. Poza paroma drobiazgami ciągnik nie wymagał interwencji mechanika. Został wypiaskowany i pomalowany. I tak ciągnik kupiony ze zdjęcia znalazł się w Ochabach.

 

 

Dane techniczne:                                          

- rok produkcji 1953

- moc 11 KM

- silnik wysokoprężny 1-cylindrowy

- chłodzenie powietrzem

- pojemność silnika 763 cm3

- skrzynia biegów 5 + 2

- ogumienie przód 4.00x16

- ogumienie tył  7.00x30