WARSZAWA 201P PICK-UP

Egzemplarz, który był prawie kompletny, ale wymagał gruntownego remontu. Zwłaszcza, że ostatni użytkownik, który był piekarzem, adaptował go do swoich potrzeb. Ponadto samochód był przez poprzednich właścicieli modernizowany. Naszym dążeniem było doprowadzienie auta do wersji, w jakiej pierwotnie opuściło fabrykę. Wyszło tak, jak widac na zdjęciach. Lakier i tapicerka są z obecnej epoki, ale dodają samochodowi uroku. Wątpliwości budzą koła 16", choć to wymiar oryginalny, ale na 15" Warszawa pewnie by się prezentowała bardziej zadziornie.

 

Produkcję seryjną Warszawy o nadwoziu typu pick-up uruchomiono w 1958 roku.

Zakładowe biuro konstrukcyjne przy FSO opracowało oparty na wersji M20 prototyp małego samochodu ciężarowego o ładowności 500 kg. Skrzynię ładunkową wyposażono w stałe burty boczne i otwieraną klapę tylną oraz stalowy szkielet z brezentową plandeką. Podłogę przestrzeni ładunkowej wykonano z desek sosnowych.

Rocznie produkowano kilkaset egzemplarzy tej wersji. Samochód trafiał prawie wyłącznie do państwowych przedsiębiorstw i instytucji.

 

DANE TECHNICZNE:                                                                  

- rok produkcji 1960
- silnik 4-cylindrowy dolnozaworowy, czterosuwowy
- moc 52 KM
- pojemność skokowa silnika  2120 cm3
- skrzynia 3-biegowa, synchronizowana na 2 i 3 biegu
- napęd na tylną oś