BUICK SUPER

Amerykański klasyk z lat 50-tych zachowany w stanie oryginalnym. Budzi respekt i podziw na drodze. Ile pali na setkę? Nie wiadomo i może lepiej nie wiedzieć. Lepiej delektować się jazdą, która przypomina kołysanie się okrętu na lekkich falach. Sześć i pół metra długości, dobre dwa metry szerokości - wygodnie mieści sześć osób plus dodatkowe dwie w pozycji leżącej w bagażniku. Radio lampowe, które po chwili nadaje na długich falach. Po opuszczeniu bocznych szyb, przy braku środkowego słupka, widok staje się panoramiczny. Jeśli obudzimy pedałem gazu osiem cylindrów (oczywiście w układzie V-8), to z dwóch rur wydechowych usłyszymy charakterystyczny pomruk 300 koni gotowych wystrzelić te kilka ton w przestrzeń. Oczywiście nie przejmujemy się zmianą biegów – automat zrobi za nas wszystko. Ale nie zawsze. Czasem niestety lubi sie popsuć... A że były to pierwsze automaty, to i naprawa niełatwa. Kiedy nasze auto znalazlo sie u fachowca, ten za dosyć sporą sumkę naprawił skrzynię. Po przejechaniu dwustu kilometrów skrzynia znowu wysiadła. Odebraliśmy auto po kilku miesiącach, ale ze skrzynią luzem w pudle, ponieważ mechanik stwierdził,że nie może dostać do niej części. Skrzynia wędrowała jeszcze po Polsce przez jakiś czas, odwiedzając bez efektu różnych mechaników. Kiedy wreszcie udało nam się trafić na właściwego człowieka, zdobyć niezbędne części i literaturę na jej temat, okazało się, że w pudle brakuje kilku istotnych detali. Gdzieś po drodze zniknęły. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem był zakup kompletnej skrzyni. Znowu ten właściwy człowiek pomógł nam ją sprowadzić z USA. W tym miejscu należy wspomnieć, że młodzi członkowie naszej rodziny zawierając związek małżeński, na ceremonię zaślubin udają się zabytkowym samochodem. Asia i Tadek zaplanowali, że będzie to Buick. Na tydzień przed ślubem przypływa skrzynia. Celnicy uczynni, mechanicy zdeterminowani i tak w sobotę, 14.08.2010 roku Buick wraz z solidną obstawą w postaci pozostałych zabytków dowiózł następną szczęśliwą młodą parę do ślubu wzbudzając ogromne zainteresowanie gości i gapiów.

 

DANE TECHNICZNE:

- rok produkcji 1958

- silnik 8-cylindrowy górnozaworowy, czterosuwowy w układzie V

- moc 300KM

- pojemność skokowa silnika 5965cm3

- skrzynia 3-biegowa automatyczna

- rodzaj napędu - tylny