SEAT MARBELLA
SEAT Marbella zadebiutował pod koniec 1986 r. jako rozwinięcie koncepcji Fiata Pandy po zakończeniu współpracy SEAT-a z Fiatem. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro. Różnice pomiędzy Pandą a Marbellą widoczne są w światłach przednich i tylnych oraz panelach bagażnika i nachyleniu przedniego panelu. Marbella posiada bagażnik o pojemności 272 l, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć do nawet 1 088 l.
SEAT Marbella to ucieleśnienie prostoty, praktyczności i efektywności. Auto miało być tanie w produkcji. Plastiki we wnętrzu i ubogie wyposażenie sprawiły, że auto ważyło tylko 680 kg. Lekka konstrukcja pojazdu sprawiała, że mógł on być z powodzeniem napędzany silnikiem o pojemności zaledwie 903 cm³. Niewielki model o prostej konstrukcji zyskał uznanie hiszpańskich kierowców, dzięki prostocie, funkcjonalności i atrakcyjnej jak na tamte czasy cenie. Dzięki sporemu prześwitowi i wytrzymałemu zawieszeniu Marbella świetnie sprawdzała się na drogach gorszej jakości.
Marbella była produkowana do 1998 roku, co zbiegło się z zakończeniem produkcji samochodów marki SEAT w fabryce Zona Franca. Do zakończenia sprzedaży w 1999 r. sprzedała się w liczbie ponad 616 tys. egzemplarzy.
DANE TECHNICZNE:
- rok produkcji 1990
- silnik 4-cylindrowy
- moc 34 KM
- pojemność skokowa silnika 843 cm3
- skrzynia 4-biegowa zsynchronizowana
- napęd na przednią oś